maandag 25 maart 2013

Speldenkussentjesparade

Donderdag tijdens het quiltcafĂ© in Vianden (Breda), brachten we allemaal onze speldenkussentjes mee. Je begrijpt dat het een tafel vol was met allerlei verschillende kussentjes in allerlei maten. 


Ikzelf heb er niet zoveel. Wat ik heb, ligt op mijn dienblaadje dat naast mijn stoel staat. Van een oud kop en schotel is een speldenkussen gemaakt, m'n handige muizenspeldenkussentje dat tijdens het patchen op mijn linkerwijsvinger zit, ligt op dat dienblaadje en het schaarhangertje dat ik vorige week tijdens het quiltweekend maakte. Verder staat er een gezellige klos met kant op mijn blaadje, twee waxinelichthoudertjes met een breimotiefje en een zakje met mijn quiltspulletjes. 


Het kleedje dat in het dienblaadje ligt, is natuurlijk ook een quiltje, daar besteedde ik al eerder een blogje aan. 

Ik moet eerlijk bekennen, dat dit dienblaadje er meestal helemaal niet zo netjes uitziet hoor. Het was eigenlijk toch wel voor deze gelegenheid zo netjes gemaakt. Meestal liggen er veel meer troepjes op en zie je haast niets van het onderste quiltje. Daarom heb ik maar gauw een foto van deze 'nette toestand' in mijn album gezet. 

Het was trouwens weer een erg gezellige quiltochtend, daar in Vianden. Naast de speldenkussentjes waren er ook veel paasspulletjes meegebracht en ook daar werd een tafel mee gevuld. Zoals gewoonlijk, waren de twee biljarts bedekt met quilts en werd er overal lekker gekletst en gewerkt. Een impressie:


Groetjes Elle

1 opmerking:

AnitaS zei

Wat zijn er toch veel leuke speldenkussens. Ik heb ook zo'n dienblaadje, maar dan opgestapeld met ditjes en datjes.