vrijdag 14 september 2012

mini-quiltje

Via mijn buurvrouw Suzanne kreeg ik vorige week de nieuwsbrief van Cora's Cottage doorgestuurd. Daarin stond de vraag om een blok te maken voor een goede-doelenquilt. De quilt zal geveild worden en de opbrengst is voor de stichting ALS die zich inzet voor mensen met de spierziekte. 
Het thema voor deze quilt is: winter. De blokken moeten ook gequilt worden en zullen dus met de methode quilt-as-you-go aan elkaar gezet gaan worden. De afmeting van het blok moet 20 x 20 cm zijn. 
Nu wilde ik al langer eens een 'snowball'quiltje maken dus mijn thema was snel gekozen. Het stofje dat ik wilde gebruiken was ook zo gepakt dus ik kon vrijwel meteen aan de gang. De voorbereidingen werden zondagavond gedaan, de eerste steekjes werden maandagochtend gezet en de laatste quiltsteekjes maandagavond. Resultaat: 16 sneeuwballetjes, klaar om opgestuurd te worden. 
Als de blokken straks aan elkaar zitten, dan zal mijn blok er ongeveer zo uitzien:


Foto beetje bijgesneden voor een wat strakker resultaat ;)

Toch leuk, zo'n klein projectje tussendoor. 

Fijn weekend.

Groetjes Elle

Geen opmerkingen: