maandag 8 mei 2017

Stand van zaken

Aan dit klein tussendoor-projectje werkte ik met veel plezier. 


Een leuk, niet te simpel, randje werd verzonnen.


Ja, dat randje staat leuk! Verder maar weer.


Ook nog leuke hoeken erbij verzonnen en afgewerkt met een roze biesje.


En meteen quilten (ja, blijkbaar kan ik dat ook, niet alles blijft op een stapel liggen). Jammer dat hij nu toch in de kast ligt ipv ophangt. 



Ondertussen is er een  nieuw, klein project opgestart. Er zijn al twee kussens gemaakt waar deze blokken in verwerkt zijn en van de rest wordt een klein quiltje gemaakt. Het schiet niet zo op omdat het een lekker meeneemwerkje is en ik momenteel niet zo veel naar bee's ga. Maar, wel altijd iets om te pakken dus dat is wel weer fijn.




Dit jaar wordt er eindelijk weer eens serieus aan de NI gewerkt. In 2015 heb ik sms-contact met Yvonne onderhouden en hebben we elkaar gestimuleerd om een blok per maand te maken. Dat lukte prima, we stuurde elkaar elke maand een foto. In 2016 lag het weer stil. Toen we elkaar in Maastricht tegenkwamen, spraken we af om het in 2017 weer op te pakken. Kort daarna besloten we om maandelijjks bij elkaar te komen om er samen aan te werken. Maandelijks, dat lukt niet helemaal maar Yvonne is 1x bij mij geweest en ik al 1 keer bij haar. Een nieuwe afspraak staat gepland! Dat werkt goed. Ik heb elke maand al 3 blokken gemaakt, dus al 12 blokken in dit jaar. Als ik het volhoud, zijn alle 98 blokken aan het einde van het jaar af. Dat zou mooi zijn.


Ik zie dat ik twee keer de gemaakte blokken van die maand op de foto heb gezet. Inmiddels zitten ze allemaal al aan de quilt die duidelijk is gegroeid dit jaar. 







Geen opmerkingen: