zondag 8 februari 2015

Zo leuk

Afgelopen donderdag in het quiltcafé, waren er wat weggevertjes. Zo ook dit leuke panel waar ik zeker een leuk speelkleed van kan maken voor een kraamkadootje. Er moest geloot worden omdat er meerdere gegadigden waren. Ik was de gelukkige. Hoe leuk is dat. 


Ook waren er patronen die weggegeven werden. Mijn oog viel op deze leuke baby in slaapzak. Maar wat bleek, het ging niet om de slaapzak maar om de bal die door het kindje vastgehouden wordt. Ook leuk. Ik heb hem even omcirkeld, dan zie je het beter.


Ik ben altijd al benieuwd geweest hoe een bal nu eigenlijk gemaakt wordt, dus ik ging direct het patroon bestuderen. Ach, ik kan dan meteen wel printjes maken om de patroondeeltjes uit te kunnen knippen. Beetje vergroten, zooooo. Ooh, ik heb nog karton. Zal ik dan ook maar meteen de kartonnetjes knippen.


 Natuurlijk heb ik nog lapjes liggen en de stofjes om de kartonnetjes naaien is zoveel werk niet.......
 Ik ben heel benieuwd hoe het in elkaar zetten gaat....


Als ik de helft af heb, dan is het niet zoveel werk om ook de andere helft te maken , dat gaat in één moeite door.....
 en dan.... tadaahhh....


....... is de bal af. 
Ik heb ook nog vulling maar net niet genoeg. De bal mag nog wat steviger opgevuld worden en dan kunnen de laatste naadjes dichtgenaaid worden.

Leuk om te maken hoor, en het is zo gedaan :)

Groetjes Elle

Geen opmerkingen: