donderdag 24 mei 2012

Een mandje vol

Hier in huis is er de laatste tijd nogal wat veranderd. Ik ben dol op sjouwen met meubels ;) en dat doe ik dan ook naar hartelust. Telkens als ik denk dat ik nu alle posities wel heb gehad, bedenk ik toch nog een andere opstelling. 1 ding staat echter nog steeds naast mijn stoel en dat is dit:


Een mandje met daarin de Meadow Breeze die ik nog steeds aan het quilten ben en de vingerhoedjesquilt die langzaam maar zeker op een echte top begint te lijken. Op dit moment is hij precies vierkant en meet hij 1.40 x 1.40 meter. In mijn geval zijn dat 41 rijen van 51 vingerhoedjes. 



Ook zie je in het mandje, het boekje van het OEQC. Een heerlijk naslagwerk van de vele prachtige quilts die in Veldhoven te zien waren. 

Mijn absolute favoriet is deze supervrolijke quilt:





Hier word ik nou echt blij van. De vrolijke lentekleuren trekken altijd mijn aandacht, net zoals in de volgende quilts: 






En deze:






De geweldige quilt van Dorien hadden we tijdens het quiltweekend in maart al mogen aanschouwen. Erg leuk voor Dorien dat hij met een award beloond is door Quiltmania:






En dan was daar natuurlijk het werk van Ans Schippers. In het voorjaar heb ik tweemaal een workshop bij haar gevolgd en ze vertelde dat ze nieuw werk zou tonen in Veldhoven. Ik vond het weer supermooi wat ze gemaakt heeft. Tijdens de workshop 'Ontwerpen' heeft Ans verteld hoe ze te werk gaat en bij het zien van de prachtige quilts, zag ik helemaal voor me, hoe Ans er mee aan het werk was:

(Detail)



Hoewel ik geen fan ben van Sue Bonnet, vind ik het werk van Reiko Kato, helemaal geweldig. Wat een prachtige details en wat schitterend gemaakt. Zucht.



 



Om eerlijk te zeggen ben ik de laatste tijd meer bezig met het kijken naar quilts dan met het maken ervan. Het boekje van de OEQC, de nieuwe Quiltmania, de Quilt en Zo, m'n quiltboeken..... ik vind het heerlijk om zomaar lekker te bladeren en te genieten. Toch worden er met regelmaat steekjes gezet en blijf ik toch wat bezig.



Hopelijk tot snel,



Groetjes van Elle




1 opmerking:

Anoniem zei

Wat mooi allemaal. Inderdaad vrolijke lente kleuren. Het springt gewoon van de foto's af. De quilt van Dorien is zeker mooi. Logisch dat ze een prijs gewonnen heeft. Het is altijd leuk om quiltboeken door te bladeren. ;-)
Groetjes, Renske