donderdag 11 december 2008

Ondeugende engeltjes

Ik moet toegeven dat ik nog een kleine kerstverzameling heb. Misschien kun je het een kerst-tik noemen. Ik ben namelijk dol op ondeugende engeltjes.
Ik vind engeltjes zo schattig, vooral als ze iets ondeugends of liefs hebben. Al mijn engeltjes hangen dit jaar in een klein kerstboompje dat op de vensterbank staat:

Cimg0293
Deze hierboven kocht ik vorig jaar bij de quiltwinkel in Etten-Leur. Ze hebben daar vaak zulke leuke spulletjes.
Hoe het komt dat deze engeltjes niet gewoon in de grote boom hangen?
Dat wilde jongste zoonlief niet. Hij vond het mooi als dit jaar alleen echte ballen in de boom zouden komen.

Cimg0292
Zoontjelief kan nogal aanhoudend en overtuigend zijn en ik vind het allemaal best, als hij dat nou een keer zo leuk vindt, dan blijven de andere spulletjes toch gewoon een jaartje in de doos. Behalve mijn engeltjes natuurlijk, daar vind ik wel een plekje voor.
Cimg0294
En zo kwam het, dat ik nu een engelenboompje heb.
Cimg0295
Het engeltje hierboven is een zelfmaakseltje van jaren geleden. Een stukje kant, een houten kraal en twee kleine kralen, een stukje pijperager en zilvertouw en het poppetje is zo gemaakt.
Het kleine donkere engeltje met dwarsfluit kocht ik, net als het engeltje hieronder, vorig jaar op de kerstmarkt in Düsseldorf.

Cimg0296
Het bezoek aan de kerstmarkt was echt top. Ontzettend gezellig. Je loopt van het ene naar het andere plein, elk plein heeft zijn eigen thema met aankleding. Je vindt er leuke, zelfgemaakte spulletjes, kersterige en minder kersterige dingen, veel lekkere dingetjes en de sfeer is gewoon heel leuk. We willen dit jaar ook weer gaan, even bezien of het in te plannen is.
Ook dit allerkleinste engeltje van zo'n 2 cm hoog, kocht ik in Düsseldorf.
Cimg0301
De afgelopen dagen heb ik weer eens flink zitten werken aan de medaillonquilt. Alle losse stukjes zijn verwerkt tot een aantal punten.
Ik hoop vandaag en morgen een deel van deze punten aan elkaar te kunnen zetten, zodat de quilt weer fotowaardig is. Toen ik gisteren alle stukken neerlegde op zijn plek, was ik er erg blij mee. Ik zal het zo snel mogelijk laten zien.

Nog een laatste engeltje en dat was het dan weer voor vandaag.
Groetjes Elle
Cimg0297_2

Geen opmerkingen: