zaterdag 18 juni 2016

Tussendoortje

Van een aantal kleine scraplapjes, vorig jaar gekregen op het quiltweekend, maakte ik 12 nine-patches. Maar wat doe je nu met 12 kleine blokjes?


Nou, dat weet ik wel! Je kunt er een rand van maken. Dat heb ik al eerder gedaan bij de '12-kleintjes' (zie zijkolom). Toen ging ik precies zo te werk. 


Als je een rand hebt, dan moet er wel een middenstuk in. Ik koos voor een Kompasroos. Leuk om die zelf te tekenen in het formaat dat ik wil. 


Dan moet er natuurlijk nog een leuke rand omheen. Die wilde ik niet te gemakkelijk hebben dus tekende ik iets wat ik leuk en een beetje bewerkelijk vond. Waarom zou je het jezelf makkelijk maken als het ook een beetje ingewikkeld kan?

Ik was blij met de rand toen ik zag hoe mooi die aan de quilt paste. In de dagen die volgden kwam er steeds een rand bij en op de quiltbee zette ik de laatste rand eraan. Wat nog ontbrak, dat waren de hoeken.


Ook die werden er snel bij verzonnen in dezelfde stijl als de rand. Daarmee is de top van dit tussendoortje alweer klaar. 


Uiteindelijk zijn de 12 blokjes, waar dit verhaal mee begon, van ondergeschikt belang geworden. Dat kan zomaar gebeuren. 

Groetjes Elle


Geen opmerkingen: