vrijdag 17 juni 2016

Herinneringsquilt



Vandaag werk ik aan een herinneringsquilt. Een vriendin van een vriendin wilde graag een quilt van de kleding van haar overleden moeder. Mijn vriendin wist wel iemand....We hebben eerst gepraat over wat ze zou willen. Ze wil graag een wandkleed om in de hal bij haar vader te hangen. De plaats en daarmee de afmeting is dus bekend. Toen ik voor de tweede maal bij haar kwam, hebben we de kledingstukken bekeken en een keuze gemaakt voor de kledingstukken/kleuren die ik zou gaan gebruiken. 


De tas heeft lang in de huiskamer gestaan. Ik had wel een idee maar nog niet het lef om de kledingstukken te versnijden. 
Toen het eindelijk wel zover was, begon ik voorzichtig om de rekbare stoffen te voorzien van versteviging en de stoffen vervolgens in stroken te snijden. 


Pfff. Het begin was gemaakt. Gelukkig
Maar wederom bleef het een poos liggen totdat ik weer een dag gepland had om mijn idee nu echt vorm te gaan geven. Alle stroken werden uitgelegd zodat er een mooi kleurverloop ontstond. 


Ik tekende op patroontekenpapier het idee uit en begon met knippen en neerleggen van de stofdeeltjes. 


Plots begon het te worden zoals ik het voor ogen had. Aan het einde van de dag lagen alle stofjes geknipt en was ik heel tevreden over het resultaat.  Inmiddels zijn 4 van de 5 banen klaar. Nu die ene nog en dan alles aan elkaar maken en afwerken natuurlijk. 

 
Ik hoop heel snel het eindresultaat te laten zien. De streefdatum is 28 juni. En dat heeft ook een reden.

Groetjes Elle 

1 opmerking:

Michi zei

Wat goed van je! Ik snap heel goed dat je er tegenaan zat te hikken om te beginnen. Succes ermee, jou kennende wordt ie vast heel bijzonder!