donderdag 30 juni 2016

Gelukkige/blije kleine lantaarntjes??

Dit vrolijke patroon 'Happy little lanterns' heb ik ooit eens gedownload. Of kleine lantaarntjes echt blij en gelukkig kunnen zijn, dat vraag ik me af. Een vrolijk patroon is het zeker.


Het is een gratis patroon van Lecien. Misschien is het nog steeds vindbaar op de site.


Niet speciaal voor deze quilt, kocht ik ooit een charmpack en twee bijpassende stoffen in Den Haag toen ik een dagje op stap was met de jongens.
Ik mocht in de quiltwinkel zo lang rondkijken als ik wilde en later mochten zij in een muziekwinkel zo lang rondkijken als ze wilden. 


Om zo min mogelijk van de stofjes verloren te laten gaan, besloot ik om dit patroon met de 'snowballs' te maken zodat er alleen maar kleine hoekjes afgeknipt hoefden te worden.


Met een bruin stofje erbij, werden de sneeuwballen al snel lange banen van lantaarntjes


  
Van de overgebleven lapjes, wordt een rand samengesteld. Er is ook nog wat van de bruine stof nodig om helemaal rond te komen. 


Wat rest is om ophanglusjes te appliceren aan de bovenkant van de lantaarntjes en om flosjes aan de onderkant te bevestigen. Dat laatste is misschien handiger om te doen als het quilten klaar is.


Op deze foto is de laatste rand er nog niet aangenaaid maar dat is inmiddels wel het geval. (Al heel lang). De quilt ligt ongeduldig te wachten tot hij aan de beurt is om gequilt te worden. Hopelijk houdt hij het nog even vol.

Geen opmerkingen: