maandag 15 juni 2015

Kinder- en babyquilts voor 'Dreamy dolphin box'

Het project voor de Dreamy dolphin box vordert gestaag. Hieronder zie je de blokken voor een babyquilt. Dezelfde stofjes heb ik in het blauw dus er komt een meisjes- en een jongensversie van.


De kinderquilt hieronder heeft stoere blauwe accentjes gekregen en bovendien een opbergzak op de bovenkant. Ik had een stuk stof over en wilde die eigenlijk wel op maken. Ik bedacht dat een zak wel leuk kon zijn omdat ik dan ook nogmaals het blauw terug kon laten komen in een bies. Ik had nog een blauwe rits liggen en dat maakt het helemaal leuk. 


De drie kinderquilts hangen te wachten op een achterkant. Ik heb besloten om dat van fleece te maken. Dat heb ik nog niet eerder gedaan maar het lijkt met wel lekker opschieten.


Dus heb ik vrijdag voor het eerst 'De Stoffenkraam' in Breda bezocht en kwam met twee volle tassen met fleece terug. 


De blauwe met sterren is natuurlijk voor de stoere jongensquilt, de lichtblauwe voor de jongensbabyquilt, de rose voor de meisjesbabyquilt en een kinderquilt en de gele voor de andere kinderquilt zodat die met zijn zachte kleurtjes, iets pittiger wordt.

Werk aan de winkel, dus genoeg gekletst weer, ik ga verder. Ik wil er donderdag eigenlijk wel een paar klaar hebben maar dat is vrij ambitieus.

We zien het wel.

Groeten Elle



1 opmerking:

Annelie zei

wat maak je er ontzettend lieve quilts van.. daar gaan een paar kindjes vast heel blij mee zijn.
Succes, Annelie