donderdag 9 januari 2014

Aan de haak

In de zomervakantie ben ik begonnen met haken. Dat leek me nu eens een leuk vakantiewerkje. Een aantal bollen katoen was zo gekozen en een leuk boek met granny square ideetjes ook. Aan de slag dus. Natuurlijk moest ik eerst een beetje oefenen, want het was 30 jaar geleden dat ik een haaknaald had vastgehad. Leve YouTube, na het kijken van enkele filmpjes, durfde ik het er wel op te wagen. Om toch een link te leggen met het quilten, begon ik met het haken van hexagonnen. Na de vakantie maakte ik hier een hoes van voor om mijn laptop heen.



Ik had de smaak te pakken dus na de vakantie begon ik aan een nieuw project: vierkantjes haken voor een tas. Mijn oma's bamboe handvaten die al jaren en jaren lagen te wachten in de kast, mochten nu dan toch eindelijk het daglicht zien. Ik ben blij met het resultaat:

(te donkere foto)

(te lichte foto)

Ik ben zeker nog niet uitgehaakt. Echter, mijn quiltprojecten kijken me wel een beetje lelijk aan en willen ook heel graag mijn aandacht. Ik heb mijn vingerhoedjes-quilt beloofd dat hij echt af gaat komen, ooit. 

Groetjes Elle


3 opmerkingen:

Ans zei

Heerlijk toch, weer eens andere steekjes maken! Het resultaat mag er ook zijn!

AnitaS zei

De tas en hoes zijn erg mooi geworden. Toch leuk juist dat we ons handwerk kunnen afwisselen.

michi zei

Wat mooi weer!Leuk ook om weer eens een blogje van jou te lezen!
Groetjes